Coraz więcej Polaków w wieku 18-30 lat myśli o założeniu własnego biznesu. Prowadzenie swojej działalności zamiast zatrudnienia na etacie bardzo odpowiada młodym ludziom. Przedstawiciele tej generacji cenią sobie niezależność i samodzielne decydowanie o tym, kiedy i ile czasu poświęcić na pracę. Nawet ci, którzy nie planują jeszcze rozpoczęcia kariery zawodowej przyznają, że perspektywa bycia swoim własnym szefem to rzecz bardzo kusząca. Żeby móc założyć i rozwijać firmę w większości przypadków nie jest potrzebny tytuł magistra. Nie zapominajmy jednak, że wykształcenie stanowi element, który zawsze działa na naszą korzyść. Jakie kierunki studiów powinien wziąć pod uwagę przyszły przedsiębiorca? Sprawdźmy!
Zarządzanie
Do prowadzenia działalności gospodarczej przygotowują przede wszystkim studia na kierunku zarządzanie. Jego absolwenci mają wszechstronną wiedzę oraz wszelkie umiejętności z zakresu ekonomii, finansów oraz nauk pokrewnych, niezbędne do założenia oraz sprawnego rozwijania własnego biznesu. Kierunek w głównej mierze kształci przyszłych menedżerów i ekspertów od zarządzania przedsiębiorstwami oraz instytucjami non-profit. W toku nauki studenci zdobywają zdolności i kompetencje społeczne przydatne w pracy, ale również w ogóle w życiu. Studia pierwszego stopnia na kierunku zarządzanie pozwalają młodym ludziom posiąść umiejętność skutecznej komunikacji, negocjowania i przekonywania innych do swoich racji, a także twórczego myślenia oraz rozwiązywania problemów gospodarowania zasobami ludzkimi. Wszystko to przyda się przyszłemu przedsiębiorcy w prowadzeniu własnej firmy bez względu na skalę, etap, branżę czy charakter działalności gospodarczej.
Marketing i komunikacja społeczna
Idealnym kierunkiem dla osób rozważających otworzenie własnej firmy jest marketing i komunikacja rynkowa. To nowoczesne studia przygotowujące wysokiej klasy specjalistów z zakresu marketingu, które z pewnością przydadzą się przyszłemu przedsiębiorcy. Nie ulega wątpliwości, że odpowiednio poprowadzone działania marketingowe są siłą napędową współczesnych firm. Bez nich trudno byłoby poinformować potencjalnych klientów o istnieniu produktów czy usług, które chce się im zaoferować. Unikatowy program nauczania pozwala studentom zdobyć wiedzę, kompetencje i praktyczne umiejętności niezbędne w budowaniu oraz realizowaniu strategii reklamowych. Absolwenci poznają specyfikę pracy w obszarach nowoczesnego marketingu i gospodarki rynkowej. Wiedzę oraz umiejętności zdobyte w toku studiów z powodzeniem wykorzystasz w swojej przyszłej karierze zawodowej – niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na własną działalność, czy też zatrudnienie na etacie.
Przedsiębiorczość i innowacje w gospodarce
Ciekawym kierunkiem, który pozwala na zdobycie wiedzy niezbędnej do założenia i prowadzenia własnej firmy w warunkach dynamicznie zmieniającego się rynku, jest przedsiębiorczość i innowacje w gospodarce. To bardzo przyszłościowe studia, których absolwenci mogą posiąść wszelkie niezbędne kompetencje z tej dziedziny. Ukończenie ich ułatwia stawianie pierwszych kroków jako samodzielny przedsiębiorca w dobie globalizacji i rozwoju nowych technologii. Kierunek promuje rozwój analitycznego i krytycznego myślenia oraz praktycznych umiejętności potrzebnych na poszczególnych etapach działalności firmy. Absolwent tych studiów będzie miał świadomość tego, jak działa rynek, co pozwoli mu podejmować decyzje biznesowe stosowne do sytuacji.