Opakowania wykorzystywane w sprzedaży online - zastosowanie i charakterystyka

Według niektórych danych w Polsce w 2023 roku działa aż 370 tysięcy sklepów internetowych. Oznacza to, że na każdy z nich przypada zaledwie… 100 Polaków. Nic więc dziwnego, że sprzedawcy chcą się na tym tle wyróżnić, idąc m.in. w stronę wciąż udoskonalanych opakowań e-commerce. Czym się one charakteryzują?

Funkcje opakowań e-commerce

Dziś opakowania e-commerce również są czymś w rodzaju towaru. Ich zadaniem jest przyspieszenie procesu zakupowego, obniżenie kosztów transportu (wraz z wysyłką), a także generowanie jeszcze większych przychodów. Ewolucja opakowań dąży w kierunku:

  • usprawnienia procesu odbioru towaru i jego wysyłki,
  • zastosowania dodatkowych zabezpieczeń,
  • zabezpieczenia ładunku przed szkodami występującymi w trakcie przewozu.

Oznacza to, że opakowania dla e-commerce mimo swej prostoty są stale udoskonalane i to zarówno pod kątem funkcjonalnym, jak i ergonomicznym.

Przykłady rozwiązań w zakresie opakowań e-commerce

Dawniej opakowania e-commerce były jedynie prostymi tekturowymi skrzynkami, które można było łatwo złożyć, zabezpieczyć i wysłać. Dziś standardem stają się pudełka z taśmą zrywającą. Wystarczy ją energicznie pociągnąć, aby szybko rozpakować upragnione zamówienie.

Swoistą ciekawostką są też opakowania e-commerce umożliwiające bezproblemowy zwrot zamówionego towaru. Okazało się, że można (dzięki dodatkowej taśmie zaklejającej) szybko zapakować zwracany towar i to bez konieczności czasochłonnego wypisywania kodów nadania, adresów itd. Dzięki temu:

  • sprzedawca budzi zaufanie klienta,
  • procedura zwrotu jest prosta i trwa tylko chwilę,
  • koszty zwrotu (po stronie klienta) znacznie maleją.

Zero waste, czyli nowoczesne opakowanie e-commerce

Wyraźnie zauważalną tendencją, dzięki której opakowania e-commerce są poddawane ciągłym udoskonaleniom, jest idea „zero waste”, która polega na wprowadzaniu na rynek rozwiązań przyjaznych środowisku. Bądźmy szczerzy – plastikowe opakowania dla e-commerce nie zdały egzaminu właśnie z tego powodu. Naturalnym kierunkiem jest zatem inwestycja w pudełka wykonane z kartonu, który nawet po wyrzuceniu rozkłada się w ciągu maksymalnie kilku tygodni. Nie można też zapominać, że kartonowe (papierowe) opakowania dla e-commerce są po prostu tanie, w związku z czym generują jeszcze większe przychody po stronie sprzedawcy.

Reasumując, modyfikowane wg. potrzeb rynku opakowania dla e-commerce stają się powoli normą w tej branży. I to w czasach, gdy nawet proste, kartonowe pudełko, staje się narzędziem promującym konkretną markę lub wybrany produkt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here