Klienci sklepów stacjonarnych bardzo często sięgają po produkty, które zawierają interesującą naklejkę. Atrakcyjne opakowanie może przekonać konsumenta do podjęcia decyzji zakupowej – dla wielu ludzi najważniejsze jest pierwsze wrażenie, dlatego producent powinien zadbać o stworzenie niebanalnej etykiety samoprzylepnej. Zobacz, jak zaprojektować naklejkę, która przykuwa uwagę,
Projektowanie etykiet samoprzylepnych – od czego zacząć?
Faza projektowania przyniesie lepsze efekty, jeśli poprzedzi ją sumienne rozeznanie rynku. Warto sprawdzić, jak wyglądają etykiety konkurencji i ocenić, czy naklejki sygnowane logo innych przedsiębiorstw spełniają swoje zadanie. Inspirowanie się znanymi projektami jest dozwolone, ale trzeba wystrzegać się zbyt wielu podobieństw, ponieważ nadmierne naśladownictwo może zostać uznane za plagiat. Jak wygląda dobra etykieta samoprzylepna? Przede wszystkim powinna wyróżniać się na tle konkurencji, przykuwać uwagę klientów i nawiązywać do unikalnego stylu konkretnej marki.
Stwórz etykietę wpasowującą się w obowiązujące trendy
Trendy panujące w branży projektowania etykiet ciągle się zmieniają, jednak wybrane walory estetyczne niezmiennie cieszą się uznaniem producentów oraz konsumentów. Jak wygląda etykieta samoprzylepna, która dobrze podkreśla wartość produktu?
Wyróżnikiem opakowania może być na przykład:
- minimalistyczny styl – tzw. no label look, który skupia się na uwydatnianiu walorów estetycznych produktu,
- bardzo duże napisy – poprawiające czytelność etykiety i przykuwające uwagę klienta,
- czarno-białe kolory – kojarzące się z elegancją, luksusem i prestiżem,
- styl retro – wzbudzający sentyment wśród starszych pokoleń.
Warto określić, do jakiej grupy docelowej będzie skierowany dany produkt – młodsi konsumenci chętnie sięgną po minimalistyczne etykiety, a ich rodzice wybiorą opakowania, które wywołują nostalgiczne wspomnienia.
Doprecyzuj parametry techniczne
Po przeanalizowaniu rynku, konkurencji i opracowaniu wstępnej koncepcji przychodzi czas na stworzenie projektu. Należy zastanowić się, czy etykiety samoprzylepne mają przybrać formę koła, prostokąta lub innego, nieregularnego kształtu. Naklejka powinna dobrze przylegać do produktu, pokrywać jego nierówności lub zwężenia. Ostatnim krokiem projektowania jest dobór odpowiednich materiałów i uszlachetnień. Jeśli próbka spodoba się zamawiającemu, można przystąpić do produkcji etykiet samoprzylepnych. Etapy projektowania warto skonsultować z profesjonalną drukarnią, taką jak Etykiety.pl, która wykonuje naklejki wysokiej jakości.