W celu aktywizowania sprzedaży stosuje się płatną formę nieosobowego przedstawienia towarów i usług przez określonego nadawcę. Reklama obejmuje dwa aspekty: informacyjny polegający na przekazaniu za pośrednictwem środków masowego przekazu wiadomości o produkcie lub usłudze. Drugi aspekt zachęcający, ma na celu nastawienie na realizację różnych celów, tj. informowanie o oferowanym produkcie, organizowanych promocjach, przyciąganie nowych klientów, sprzedawców produktu, wzmocnienie lojalności klienta. Ze względu na odmienne czynniki i innych adresatów, do których kierowany jest przekaz, działania reklamowe muszą mieć inny charakter. Używać innego języka, zróżnicowanych argumentów, a także innych nośników reklamy. Odmienne cele reklamy dały podstawy do wyodrębnienia reklamy pionierskiej, stosowanej w fazie wprowadzania produktu na rynek, reklamy konkurencyjnej, pojawiającej się w sytuacji pojawienia się produktów konkurencyjnych oraz reklamy przypominającej, mającej na celu utwierdzenie nabywców o słuszności podjętych wcześniej decyzji o zakupie danego dobra.

http://www.netmagia.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here