Coraz więcej osób wybiera się na wakacje za granicę. Ceny są porównywalne do polskich kurortów, a pogoda dużo pewniejsza. Korzystamy z usług różnych biur podróży. Często decydujemy się na zakup najtańszych ofert mniej znanych touroperatorów. Warto przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usług biura podróży sprawdzić, czy jest ono wiarygodne. Informacje takie uzyskamy między innymi w urzędzie marszałkowskim. Możemy tam sprawdzić, czy biuro działa legalnie, jakiej wysokości ubezpieczenie posiada biuro oraz czy w sprawie właścicieli biura nie toczy się postępowanie administracyjne. Warto też przeczytać informacje o biurze podróży w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych. Sprawdzisz tam, kto jest właścicielem biura podróży, z którym chcesz się udać na wakacje, od kiedy firma działa, jakie posiada gwarancje bankowe oraz ubezpieczenie. Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie biura w Krajowym Rejestrze Długów. W tym celu wystarczy się zarejestrować oraz znać NIP touroperatora. Zerknij też na informacje w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Dlaczego nie warto za wakacje płacić gotówką?
Jeśli mimo iż sprawdziłeś biuro podróży, zdarzyła się tak nieprzyjemna sytuacja, że splajtowało, próbuj odzyskać pieniądze. Zapłaciłeś za wycieczkę, która się nie odbędzie? Jeżeli płatności dokonałeś gotówka, to niestety szanse na odzyskanie pieniędzy są małe. Kiedy biuro podróży ogłasza upadłość to środki z gwarancji bankowej oraz cały majątek biura są przeznaczane w pierwszej kolejności na sprowadzenie do Polski osób, które aktualnie przebywaj już za granicą. Są to znaczne koszty i z reguły pieniędzy nie wystarcza już na zwrot zaliczek oraz przedpłat za wyjazdy, które nie doszły do skutku.
Jeśli zapłaciłeś za wakacje kartą płatniczą, jesteś w znacznie lepszej sytuacji. Nie zależnie od rodzaju karty, której użyłeś- debetowa, kredytowa, przedpłacona. W przypadku odwołania wyjazdu wakacyjnego z winy biura podróży, jak najszybciej złóż w banku reklamację dokonanej transakcji. Możesz ubiegać się o zwrot sumy będącej przedmiotem nieudanej transakcji. Procedura ta nazywa się chargeback, czyli usługa obciążenie zwrotnego. Zasięgnij w swoim banku informacji, jak wygląda procedura chargeback. Z pewnością będziesz musiał dostarczyć pismo reklamacyjne, dowód wpłaty, potwierdzenie rezerwacji wycieczki oraz dowody na to, że bezskutecznie usiłowałeś odzyskać pieniądze za wakacje, które nie doszły do skutku. Dowodem takim może być na przykład korespondencja listowna lub mailowa z biurem podróży. Po złożeniu tych dokumentów i przyjęciu przez bank Twojej reklamacji sprawa zostanie rozpatrzona. Bank występuje do organizacji płatniczej, która obsługuje Twoją kartę, którą dokonałeś reklamowanej płatności. Instytucja ta zajmuje się dopełnieniem wszystkich formalności. Jeżeli biuro podróży faktycznie okaże się zupełnie niewypłacalne, wtedy otrzymasz zwrot środków od ubezpieczyciela organizacji płatniczej. W takim przypadku zwrócona Ci będzie cała kwota płatności kartą. Musisz się jednak uzbroić w cierpliwość, ponieważ procedura od momentu złożenia reklamacji, do otrzymania pieniędzy może potrwać nawet od 30 do 60 dni.
Bądź dobrej myśli, sprawdź dokładnie touroperatora przed planowanym wyjazdem, a na wszelki wypadek dokonaj płatności za wakacje kartą. Postaraj się korzystać z usług znanych i dobrych firm, które są na rynku już wiele lat oraz posiadają wysokie kwoty ubezpieczeń.

https://prawnieskuteczni.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here