Współcześnie, bardzo dużo firm, prowadzących różnoraką działalność decyduje się na zorganizowanie konferencji naukowych, podczas których, zostają poruszone ważne z punktu widzenia systemów zarządzania przedsiębiorstwem kwestie. Konferencje tego typu sprowadzają najlepszych specjalistów z danego tematu w kraju jak i zagranicą. Pracownicy firmy, którzy w tym czasie stają się publicznością, wysłuchują prezentowane prze ekspertów treści. Po zakończeniu wykładów, organizowane są panele dyskusyjne, podczas których pracownicy mogą zadawać pytania zaproszonym specjalistom. Konferencje, są zatem idealną szansą na poszerzenie swojej wiedzy o nowe dotychczas nieznane teorie. Jednak teorie to nie wszystko, zazwyczaj zapraszani przez firmy fachowcy, to także wybitnie praktycy, którzy dzieląc się swoim życiowym doświadczeniem, przedstawiają swoją wiedzę w sposób bardziej atrakcyjny. Konferencje, zazwyczaj organizowane są w specjalnie wynajętych na tę okoliczność salach, takich jak – akademickie aule, czy też specjalne sale konferencyjne, które posiadają niektóre firmy.