Naklejki większości z nas kojarzą się z beztroskim dzieciństwem, gdyż to właśnie dzieci uwielbiają się nimi bawić. Wiele osób zapewne pamięta afery, jakie się rozpętywały po tym, jak na reprezentacyjnej szafie w salonie nagle pojawiła się naklejona postać myszki miki czy kaczora donalda. Wiele osób nawet zrobiło z naklejek całkiem ciekawe hobby, zbierając gdzie się tylko dało naklejki różnych firm i marek. Pozostało tak do dnia dzisiejszego, współczesne dzieci także uwielbiają je zbierać a tym bardziej naklejać, ale tak naprawdę większość z nas nie ma świadomości, że naklejki odgrywają bardzo ważną rolę w różnych gałęziach przemysłu, a także w reklamie i promocji. Można je spotkać praktycznie wszędzie, chociaż przeważnie ludzie nie zdają sobie nawet sprawy z tego, że na nie patrzą. Większość sklepowych, przeszklonych witryn, pokrytych napisami i hasłami reklamowymi to właśnie naklejki. Reklamy na autobusach, tramwajach i taksówkach także są naklejkami wykonanymi z grubej folii, a miejsc, gdzie je można zobaczyć jest oczywiście znacznie więcej.Jednym z głównych odbiorców naklejek jest handel – to właśnie w sklepach można ich spotkać największą ilość. Przy dużej ilości produktów właśnie na naklejkach znajdują się podstawowe informacje o nich, czyli skład i termin przydatności do spożycia. Bardzo często naklejki można także zobaczyć na półkach, na nich właśnie nadrukowywane są aktualnie obowiązujące ceny. Jak się okazuje w praktyce, naklejki są produkowane w bardzo wielu różnych odmianach. Podstawowymi parametrami, które je charakteryzują są materiał, z którego zostały wykonane i rodzaj użytego kleju. W wielu zastosowaniach konieczna jest możliwość łatwego ich odklejenia bez widocznych śladów, i wtedy stosuje się folie i delikatne kleje. Jeśli naklejka nie może być ściągnięta bez jej zniszczenia, to wtedy znacznie lepiej będzie się sprawdzał papier i porządny klej, przy takim połączeniu na pewno nie uda się odkleić naklejki bez widocznych znaków, że ktoś to robił.