Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19 ma ogromny wpływ na zachowania społeczne i możliwości poruszania się w przestrzeni publicznej. Ograniczono pracę wielu miejsc, gdzie ludzie mogliby mieć ze sobą bliski kontakt i dotyczy to również takich obiektów, jak przychodnie medyczne.
Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19 ma ogromny wpływ na zachowania społeczne i możliwości poruszania się w przestrzeni publicznej. Ograniczono pracę wielu miejsc, gdzie ludzie mogliby mieć ze sobą bliski kontakt i dotyczy to również takich obiektów, jak przychodnie medyczne.
Koronawirus tymczasem nie jest jedynym zagrożeniem dla zdrowia, gdyż ludzie cierpią przecież na wiele różnych chorób, w tym takich, gdzie konieczna jest nie tylko konsultacja medyczna, ale również przeprowadzenie zabiegu lub konsultacji specjalistycznych z koniecznością wizyty w przychodni. Jak rozwiązujemy to u nas?
Ułatwiamy kontakt z naszą przychodnią medyczną
Ze względu na pandemię wszystkie placówki medyczne zostały zmuszone do szukania rozwiązań, które pomogłyby pacjentom w razie potrzeby, a przy tym nie narażały ich na zakażenie wirusem w sytuacjach, kiedy można tego uniknąć. W związku z tym, że procedury i bezpieczeństwo są dla nas najważniejsze, nasza przychodnia wprowadziła do standardów obsługi pacjentów teleporady. Jest to możliwość skonsultowania z lekarzem przez pacjenta swoich podejrzeń chorobowych lub niedomagań za pomocą telefonu, dzięki czemu zostaje całkowicie wyeliminowana możliwość zakażenia koronawirusem.
Nie ryzykuj! Zamiast iść do gabinetu, możesz porozmawiać z lekarzem przez telefon!
Naszym przewodnim hasłem jest: Skontaktuj się z Nami Pomożemy Ci! Telefonicznie można wykluczyć albo potwierdzić wiele niedomagań, a także umówić się na wizytę, jeżeli już zaistnieje taka konieczność. Ponadto wielu pacjentów cierpi nie tylko sporadycznie, ale również na choroby przewlekłe, dla których już wdrożono odpowiednie leczenie i gdzie wymagane jest jedynie stosowanie się do zaleceń lekarskich oraz przyjmowanie odpowiednich leków.
W takich sytuacjach hasło: skonsultuj się ze specjalistą bez wychodzenia z domu jest jak najbardziej na miejscu, gdyż lekarz specjalista z naszej przychodni stanie na wysokości zadania i to on zdecyduje, czy wystarczająca będzie recepta po konsultacji telefonicznej, w myśl zalecenia władz – nie wychodź z domu, czy jednak konieczna będzie wizyta w przychodni. Niestety, ale prawdą jest, że wszystkiego nie załatwisz telefonicznie i wszystkiego nie załatwisz mailowo, ale wówczas spełniamy wszystkie wymogi bezpieczeństwa jakie nakładają na nas przepisy pandemiczne oraz nasza troska o dobro pacjentów.
>> Lekarz online na e-lekarz24h.pl
Wizyty specjalistyczne i konieczne w naszej przychodni
Z powodu tego, że nie wszystkie dolegliwości zdrowotne mogą być właściwie zdiagnozowane na odległość, przyjmujemy w razie potrzeby pacjentów na miejscu w przychodni. Chodzi przede wszystkim o wizyty specjalistyczne, ale nie tylko, gdyż niektórzy pacjenci mogą potrzebować przeprowadzenia zabiegu albo badań specjalistycznych lub potrzebować badania lekarskiego, którego online albo telefonicznie przeprowadzić nie sposób. Ze względu jednak na fakt, że pandemia ciągle nie przeminęła, wdrożyliśmy kilka procedur, które wydatnie ograniczają możliwość zakażenia koronawirusem.
Procedury bezpieczeństwa związane z zagrożeniem epidemicznym
Zakresy wprowadzanej przez nas ochrony ze względu na zagrożenie epidemiczne dotyczy zarówno pacjentów, jak i personelu medycznego pracującego w naszej przychodni.
- umawiamy pacjentów na konkretne terminy tak, aby ograniczyć możliwości ich kontaktu;
- przygotowaliśmy wydzielone wejście dla pacjentów z infekcjami;
- dbamy o pomiary temperatury pacjentów oraz u personelu, a także wymagamy, aby pacjenci wypełnili stosowną do sytuacji ankietę;
- posiadamy wystarczające ilości środków ochrony indywidualnej zarówno dla personelu, jak i dla pacjentów oraz wymagamy bezwzględnego ich stosowania;
- w wypadku braku u pacjenta odpowiedniego zabezpieczenia zapewniamy maseczkę i rękawiczki;
- dbamy o to, aby na określonej przestrzeni w przychodni nie znajdowało się jednocześnie za dużo pacjentów;
- wprowadziliśmy wyznaczony ruch dla pacjentów w granicach przychodni, a przy każdym z wejść przygotowaliśmy pojemniki do dezynfekcji.
Przez wzgląd na własne bezpieczeństwo prosimy pacjentów o dostosowanie się do wymaganych procedur. Są one uciążliwe, ale zostały wprowadzone w trosce o zdrowie pacjentów i personelu medycznego.