Marketing internetowy dla nowych firm

Masz w planach założenie własnej firmy, ale nie posiadasz w tej kwestii należytego doświadczenia? A może właśnie ją otworzyłeś, ale zastanawiasz się, co zrobić, aby od początku pracować na generowanie przychodów? Jeżeli Twoja odpowiedź na choć jedno pytanie brzmiała „tak”, przeczytaj ten artykuł, z którego dowiesz się, w jaki sposób prowadzić efektywne działania marketingowe.

Działania promocyjne zarówno każdej nowej, jak i istniejącej już jakiś czas firmy powinny opierać się przede wszystkim na marketingu internetowym. To wygodne i stosunkowo tanie narzędzie reklamy, a przy tym jest niezwykle skuteczne i często przynosi znacznie lepsze rezultaty niż stacjonarna, fizyczna promocja, szczególnie jeśli zależy nam na jak największym, wykraczającym poza lokalne obszary zasięgu. Od czego więc zacząć marketing w sieci?

Marketing internetowy – od czego zacząć?

Pierwszym zadaniem podczas promowania firmy w Internecie jest zbudowanie tak zwanej listy mailingowej. Zdarza się oczywiście, że klienci uważają ten sposób za dość nachalny, aczkolwiek nie da się ukryć, że przynosi on doskonałe efekty i nie daje odbiorcom zapomnieć o naszej firmie. Wysyłanie e-maili do stworzonej na podstawie wyrażonej przez klientów zgody listy kontaktów pozwoli nam utrzymywać z nimi stały kontakt. W ten sposób możemy dostarczać użytkownikom informacje o aktualnych ofertach i rabatach.

Kolejną kwestią, która w zasadzie jest najważniejsza w budowaniu wizerunku naszej działalności jest strona internetowa. To za jej pomocą możliwe jest prezentowanie usług i produktów. Przy jej użyciu klient może wyrazić chęć skorzystania z naszej oferty lub po prostu dokonać zakupu. W obrębie witryny najważniejszy jest adres, który będzie nazwą firmy. Sam wygląd powinien być przejrzysty i prosty, a jednocześnie musi on sprzyjać szybkiemu załadowywaniu się witryny. Warto także pochylić się nad stopką, która zazwyczaj zawiera w sobie dane kontaktowe, w tym numer telefonu oraz adres firmy. Pierwszorzędne znaczenie na witrynie internetowej posiada umieszczana treść. Wykorzystuje się tu przede wszystkim content marketing, czyli rodzaj reklamy w formie poradników, które wywołają u potencjalnego klienta potrzebę skorzystania z oferty i sprawią, że potraktuje on nas jak specjalistów w danej dziedzinie, co zwiększy jego zaufanie. Content marketing musi wpisywać się w oczekiwania klientów, a tworzone w oparciu o tę metodę teksty mają na nie odpowiadać. Dodatkowo pomaga on przy osiąganiu dobrych efektów, u wielu naszych klientów z Torunia i Bydgoszczy strategia oparta na contencie przyniosła świetne efekty, mówi przedstawiciel firmy Carted.

Dodatkowe działania

Ogromne znaczenie dla powodzenia strategii marketingowej w Internecie ma obecność na portalach społecznościowych, w tym przede wszystkim na Facebooku. To za pośrednictwem takich środków masowego przekazu najłatwiej jest dotrzeć do potencjalnego klienta i nawiązać z nim kontakt oraz stworzyć swego rodzaju więź. Ponadto poprzez social media można informować odbiorców o aktualnych promocjach i oferować im na przykład kody rabatowe, a opcja płatnego promowania pomaga zwiększyć zasięgi.

Odpowiednio prowadzona strategia marketingowa w sieci jest w stanie w zawrotnym tempie wpłynąć na rozwój naszej firmy przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here