W świecie dzisiejszego biznesu informacja odgrywa bardzo ważną rolę. O jej ogromnym znaczeniu najlepiej może świadczyć to, że każde przedsiębiorstwo prowadzące działania marketingowe opiera je na bazie danych. A baza ta jest niczym innym, jak zbiorem najważniejszych informacji na temat klientów przedsiębiorstwa.
Baza danych to przede wszystkim informacje umieszczanie w niej, a następnie analizowane i wykorzystywane podczas kolejnych akcji marketingowych. Aby powstała taka baza niezbędne jest zebranie informacji z różnych źródeł.
Jakie źródła informacji mogą być wykorzystywane podczas tworzenia bazy danych?
Tu można wymienić dwa rodzaje źródeł. Są to źródła informacji wewnętrzne oraz zewnętrzne.
Ważnym źródłem informacji są listy wewnętrzne. Listy te oparte są na informacjach już posiadanych przez dane przedsiębiorstwo. Są to przede wszystkim dane dotyczące byłych i obecnych klientów firmy oraz o tych osobach, które kontaktowały się z firmą, jednak jej klientami nie zostały.
Drugim ważnym źródłem informacji są listy zewnętrzne. Tu zawarte są wszelkie informacje pochodzące spoza firmy. Mogą być to listy potencjalnych klientów, stworzone przez brokera na zlecenie firmy. Ważne są tu informacje dotyczące potencjalnych klientów, które zebrane przez specjalistę mogą być wykorzystywane w dalszej działalności marketingowej przedsiębiorstwa. Listy takie mogą pochodzić również od innych przedsiębiorstw, które coraz częściej decydują się na sprzedaż informacji zgromadzonych o swych klientach.
Artykuł powstał we współpracy z badtaste.pl