Marketing, reklama i promocja to narzędzia, bez których żadna firma czy zaczynającą działalność czy ta z długą tradycją nie poradzi sobie w dobie silnej konkrecji i wszechobecnych mas-mediów. Do promocji prowadzonej działalności, firmy wykorzystują różnorodne materiały reklamowe, które zapewnią im spójny i atrakcyjny system identyfikacji wizualnej.Artykuł reklamowy może przyjmować formę długopisów z logiem danej firmy. To dobry i jeszcze całkiem niedrogi pomysł. Trzeba jednak zadbać o to, aby wyróżniały się one ciekawym wzornictwem, kolorem i kształtem. Artykuły reklamowe obejmują liczne kategorie produktów takich jak m.in. broszury firmowe, ulotki opakowania produktów, wizytówki, teczki na dokumenty, okleiny samochodów firmowych, a także firmowe materiały piśmiennicze. Akcesoria z serii artykuły reklamowe to również specjalistyczna odzież, czyli różnego rodzaju czapki, koszulki, polary czy krótki. Takie gadżety często wykorzystują banki, zatrudniające o promocji ich usług doświadczone hostessy. Firmy zajmujące się artykułami reklamowymi doskonale zdają sobie sprawę, że ich wizualizacja musi być zgodna z profilem działalności firmy, aby klienci otrzymywali jasny i czytelny komunikat.