Jak zyskać w oczach rekrutera

W przypadku każdego procesu rekrutacji specjaliści ds. HR otrzymują ogromną ilość odpowiedzi na zamieszoną ofertę pracy. Brakuje im zatem czasu i możliwości, aby przeprowadzić rozmowy kwalifikacyjne ze wszystkimi kandydatami. W związku z tym są zmuszeni już na początku rekrutacji odrzucić większość dokumentów aplikacyjnych.

Rzeczywistość pokazuje, że w wielu przypadkach rekruter czy pracodawca przegląda każde Curriculum Vitae i eliminuje w pierwszej kolejności te dokumenty, które nie spełniają standardowych wymagań, są nieprofesjonalne lub nie przykuwają uwagi i po prostu przepadają w gąszczu im podobnych. Dlatego ważne jest, by Twoje CV zwróciło uwagę rekrutera. Aby było skuteczne, musi być spójne, zwięzłe, oryginalne i łatwe do odczytania.

Wyróżnienie się na tle innych kandydatów

Dobrze jest dostosować swoje CV do konkretnego stanowiska, na które się aplikuje. List motywacyjny powinien zawierać szczegółowe uzasadnienie, dlaczego właśnie Ty jesteś idealnym/idealną kandydatem/kandydatką do pracy w firmie. Wielu pracodawców ceni sobie spersonalizowane listy motywacyjne, które uzupełniają CV i stanowią dodatkową autoreklamę. Na stronach takich jak ta możesz znaleźć szczegółowe informacje, jak napisać profesjonalne CV oraz znaleźć odpowiednie wzory CV i listów motywacyjnych, uwzględniających także specyfikę rożnych stanowisk, ponieważ inną formę powinien mieć list motywacyjny na stanowisko inżyniera, a inną na fizjoterapeutę. Pamiętaj, aby w CV wymienić swoje dodatkowe umiejętności, ukończone szkolenia, kursy. W trakcie tworzenia CV nie zapominaj także, aby było przyjemne dla oka, a zarazem nie skupiało się bardziej na efektach wizualnych niż na treści. O tym, jak zainteresować pracodawcę swoim CV dowiesz się na przykład stąd. Dokument taki musi być przede dopracowany i bezbłędny, a najważniejsze informacje powinny być umieszczone na pierwszej stronie.

Odpowiednio sformatowana treść

Profesjonalne Curriculum Vitae musi być właściwie sformatowane. Na przykład, jeśli używasz punktów, aby wyszczególnić swoje umiejętności i osiągnięcia w jednej sekcji, musisz pamiętać, aby używać punktów we wszystkich pozostałych sekcjach, jeśli zachodzi potrzeba wypunktowania informacji. Wypunktowanie musi być takie samo w całym dokumencie, tak samo jak inne, pozornie mało ważne elementy. Bardzo ważna jest także spójność dotycząca czcionki, rozmiaru i stylu (np. pogrubienie, podkreślenie i kursywa).

Informacje zgodne z rzeczywistością

Każde CV powinno koncentrować się na umiejętnościach i zaletach kandydata, ponieważ to one decydują o zatrudnieniu. Nie wolno ich jednak bezpodstawnie wyolbrzymiać. Kłamstwo w CV jest niedopuszczalne i prędzej czy później zostanie zweryfikowane. Jeżeli wiedza w zakresie języka jest podstawowa, a nie bardzo dobra, a stanowisko wymaga posiadania umiejętności rozumienia języka w mowie i piśmie, to nie należy przeinaczać tego faktu. Zostanie to odczytane jako brak profesjonalizmu i z pewnością będzie skutkowało brakiem umowy o pracę. CV nie powinno być dłuższe niż kilka stron, a dla większości kandydatów aplikujących na stanowiska inne niż bardzo specjalistyczne prawdopodobnie wystarczy jedna lub najwyżej dwie strony.

Nowoczesne formy autopromocji

Jeżeli jesteś osobą kreatywną, to możesz także zwiększyć swoje szanse przez stworzenie własnej strony internetowej, animacji lub zaprojektowanie aplikacji, dzięki której przedstawisz swoją kandydaturę w nowoczesny i w jeszcze bardziej przystępny sposób. Coraz częściej zamieszczone w Internecie oferty pracy wręcz wymagają załączenia portfolio lub stworzonego przez siebie krótkiego filmu autoprezentacyjnego. Przeczytasz o tym więcej w tym miejscu. W dobie powszechnego dostępu do Internetu powstaje wiele nowoczesnych form reklamowania swojej kandydatury. Trzeba jednak być ostrożnym z ich stosowaniem, w myśl zasady, że „co za dużo, to niezdrowo”. Jakość, wyczucie i profesjonalizm zawsze będą najwyżej cenione.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here