Jak wypromować działalność charytatywną?

0
403

Każda organizacja pozarządowa i non-profit powinna się promować. Dlaczego? Ponieważ działania promocyjne pomogą im nie tylko dotrzeć do większej grupy odbiorców, informując o podjętych inicjatywach i realizowanych w danym momencie projektach, ale przede wszystkim zebrać potrzebne fundusze na działalność charytatywną. 

Jak wobec tego zabrać się do promocji, aby skutecznie wesprzeć osoby potrzebujące pomocy?

Bez promocji organizacje charytatywne nie istnieją

Organizacje pozarządowe, fundacje i stowarzyszenia powstają po to, aby prowadzić działalność charytatywną. Jednak samo założenie tego typu organizacji nie gwarantuje wsparcia innych osób. Trzeba podjąć pewne działania, aby zachęcić do współpracy wolontariuszy czy hojnych sponsorów i darczyńców.

Brak aktywności promocyjnej organizacji charytatywnych oznacza brak środków finansowych potrzebnych na działalność statutową, a także nieobecność w świadomości społecznej. Rozwiązanie tych problemów jest proste: promocja!

Dobra kampania powinna docierać do jak największej ilości ludzi, dlatego też podejmowane działania powinny przebiegać dwutorowo, zarówno w sieci, jak i poza nią. Ponadto, trzeba liczyć się z tym, że tego typu działania podejmuje wiele innych organizacji dlatego należy umieć się „wybić” na ich tle.

Nie bez znaczenia jest także to, że bardzo często promocja organizacji charytatywnych jest o wiele łatwiejsza i tańsza (lub często nawet darmowa) niż promocja prowadzonej działalności gospodarczej. Wynika to z bardzo prostej przyczyny. Wiele firm chce wspierać i pomagać tym, którzy działają w szczytnym celu. 

Sposoby promocji organizacji charytatywnych

Istotnym elementem w kontekście analizy skutecznej promocji działalności organizacji charytatywnych są pewne narzędzia, które należy wziąć pod uwagę podczas wdrażania strategii promujących. Zastosowanie poniższych wskazówek to pierwszy krok w kierunku sukcesu.

Atrakcyjna strona www

Chodzi o taką, która będzie intuicyjna i przejrzysta. Łatwa nawigacja, proste menu i przystosowanie strony do specyfiki urządzeń mobilnych to dopiero początek. Dodatkowo trzeba ją regularnie aktualizować i starannie dobierać publikowane na niej materiały. 

Warto też na swojej stronie zamieszczać różne treści, ciekawe zarówno z punktu widzenia czytelnika, jak i algorytmów Google. Ekspert z warszawskiej agencji Miromind podpowiada, aby zoptymalizować witrynę pod kątem SEO. Wówczas będzie ona bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania.

Trzeba też publikować wartościowe informacje, które będą pochodzić bezpośrednio od ekspertów, jak i specjalistów z tej dziedziny. Tworzone treści można, a nawet należy podzielić tematycznie. Strona internetowa powinna mieć oryginalny design, który zainteresuje internautów. 

Kampanie e-mailowe 

Elektroniczny newsletter sprawdza się zarówno w trakcie prowadzenia kampanii promocyjnych, jak i w codziennej komunikacji organizacji ze swoimi partnerami. Do najprostszych sposobów na pozyskanie adresów mailowych zalicza się możliwość pozostawienia ich na stronie www lub w trakcie badań ankietowych, czy podczas wydarzeń branżowych. 

Prowadzenie bloga

To świetny sposób, który umożliwi zaprezentowanie działalności, pozwoli podzielić się opiniami, a także wpływa na pozycjonowanie organizacji w wyszukiwarce Google. Posty, które będą tworzone na blogu, można później udostępniać w mediach społecznościowych.

Profile w social mediach

Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube – żeby w pełni wykorzystać potencjał tego typu kanałów promocji, trzeba w pierwszej kolejności dokładnie określić grupę docelową. Główną zaletą mediów społecznościowych jest nieograniczony kontakt z odbiorcą oraz możliwość szybkiej i wygodnej promocji swoich materiałów,

Reklama online

Organizacje charytatywne mogą bezpłatnie korzystać z projektu Google Nonprofits, który pozwala prowadzić kampanie reklamowe w internecie. Warto wykorzystać taką formę promocji, zwłaszcza że jest ona darmowa, a potrafi dotrzeć do naprawdę dużej rzeszy odbiorców.

Stworzenie tzw. niezbędnika informacyjnego

Taki niezbędnik zawiera opis organizacji, jej logo, zdjęcia, grafiki, ulotki. Ponadto świetnie prezentuje aktualną działalność oraz informacje o zrealizowanych projektach i planach na przyszłość.

Każda organizacja charytatywna, która dąży do zrealizowania założonych planów, musi dbać o skuteczne dotarcie do ofiarodawców i przemyślany PR.  Realizacja podejmowanych działań promocyjnych przy wsparciu ze strony fachowców umożliwi zdynamizowanie działalności danej organizacji i zwiększy zainteresowanie jej obszarem aktywności. 

Zbiórka publiczna podlega przepisom prawa, dlatego należy przede wszystkim zapoznać się z wszystkimi szczegółami, które można znaleźć na oficjalnej stronie Organizacji pozarządowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here