Gdzie mogę, a gdzie nie mogę postawić flagi reklamowej?

Masz dobry pomysł i idealne miejsce na reklamę? Zanim w nią zainwestujesz dowiedz się, jakie są warunki umieszczania flag reklamowych w przestrzeni publicznej. Są one regulowane nie tylko przez prawo ogólnopolskie i lokalne, ale także przez zasady współżycia społecznego. Za ich nieprzestrzeganie mogą grozić surowe kary.

Warto zacząć od tego, że reklama powinna być estetyczna i stanowić harmonijny element krajobrazu miasta. Krzykliwe i rozpraszające reklamy są źle odbierane przez klientów, a często także niezgodne z zapisami polskiego prawa. Jednym z pomysłów na widoczną, lecz gustowną reklamę są windery reklamowe na winders.pl. Kiedy już wybierzesz projekt znajdź odpowiednie miejsce na umieszczenie nośnika. Uwzględnij przy tym regulacje polskiego prawa i ogólne zasady społeczne.

Z poszanowaniem sąsiadów

Jeżeli Twój lokal sąsiaduje bezpośrednio z prywatnymi domami mieszkalnymi, ulicą, innymi przedsiębiorstwami czy budynkami wielorodzinnymi, powinieneś uszanować ich granice. Umieszczanie reklam, które znacznie ograniczają dopływ światła dziennego, szpecą krajobraz, rozpraszają uwagę kierowców czy znajdują się zbyt blisko innej posesji, jest naruszeniem niepisanego kodeksu pożycia społecznego. A stąd już o krok do konsekwencji prawnych.

Flagi reklamowe możesz umieścić na terenie swojej prywatnej posesji lub na terenie przynależącym do lokalu. Jednak zanim to zrobisz, warto sprawdzić regulacje prawne odnoszące się do tego rodzaju działań marketingowych w terenie. Okazuje się, że nawet umieszczanie nośników z reklamą na swoim gruncie powinno zostać skonsultowane z odpowiednimi władzami w gminie czy GDDKiA.

A co na to prawo?

Ze względu na rosnący udział reklam w polskiej przestrzeni publicznej, polskie prawo reguluje zakres działalności reklamodawców. Aby uniknąć chaosu i samowolki, konkretne zapisy określają, gdzie i w jakiej formie może zostać umieszczona reklama. Bardziej szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w:

  • przepisach prawa miejscowego,

  • lokalnych plamach zagospodarowania przestrzennego,

  • uchwałach i ustawach: o prawie budowlanym, o drogach publicznych, o ochronie przyrody, o ochronie zabytków i opiece nad nimi.

  • zarządzeniach, które są wydawane przez jednostki samorządu terytorialnego każdego szczebla. 

Najwięcej trudności związanych z formalnym aspektem zamieszczenia reklamy mają ci, którzy instalują znacznych rozmiarów billboardy czy tablice LED. Zwłaszcza, gdy znajdują się one w bezpośrednim sąsiedztwie ruchliwych dróg lub na elewacjach budynków. Flagi reklamowe, które są mobilne znacznie łatwiej wkomponować w miejski krajobraz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here