Spór o jakość edukacji seksualnej i jej kształt wynika z błędnego rozdzielenia wiedzy od wartości. Błąd w tym zakresie popełniają obie strony sporu: konserwatyści, którzy uważają, że jedynie ich wizja zapewni założenie szczęśliwej rodziny, zgodnej z tradycyjnym modelem i postępowcy, którzy nieraz na siłę promują treści sprzeczne z odczuciami moralnymi uczniów i rodziców, np.: trywializują aborcję. Wiedza z zakresu biologii i psychologii zawiera określone wartości, np.: lekcja o chorobach wenerycznych powinna skłonić młodzież do zaniechania ryzykownych zachowań seksualnych i pokazać jak ważną wartością dla związku i zdrowia jest wierność. Temat chorób wenerycznych pozwala wprowadzić zagadnienie ochrony zdrowia i konieczności kontroli lekarskiej. Tematyka przemocy seksualnej to okazja do uświadomienia uczniom, że kluczową wartością jest szacunek dla drugiego człowieka, liczenie się ze zdaniem partnera/partnerki. Kwestia środków antykoncepcyjnych jest idealnym momentem do rozmowy na temat odpowiedzialności za drugą osobę i ewentualne dziecko, na przygotowanie mentalne i pozytywne nastawienie do nieplanowanej ciąży. Temat budowy narządów rodnych to okazja do rozmowy o szacunku do działa i o konieczności używania delikatnego języka w odniesieniu do sfery intymnej człowieka. Jak widać edukacja seksualna jest przedmiotem, który akceptuje tradycyjne wartości, uważa je za niezwykle wartościowe w tworzeniu stałych związków, pod warunkiem, że nie mają one wymowy dyskryminacyjnej.

http://www.challengegroup.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here