Trendy senior

0

Nikogo dziś nie dziwi fakt, że współczesny senior także chce być „trendy” i dumnie paraduje z kijkami do „nordic walking”. Zamiast noszenia ciężkich i niewygodnych siatek foliowych ciągnie za sobą kolorowy wózeczek na kółkach pełen zakupów. Często zamiast siedzieć w domu wychodzi do teatru, na kiermasz, na spotkanie przy kawie ze znajomymi. Widuje się w kawiarniach na terenie dużych marketów siedzących przy stolikach grupkami seniorów. Częstszym widokiem jednak są pary przyjaciółek, które w miły sposób spędzają czas wolny. A nie brak im tego czasu. Wiedzą jednak, że warto wyjść do ludzi i żyć pełnią życia. Ostatnio widuje się także starszych przedstawicieli naszego społeczeństwa w siłowniach, klubach fitness i basenach. Są dla nich dobierane odpowiednie ćwiczenia, niezbyt forsowne, ale dobrze aktywizujące. Instruktorzy wszelkich form ćwiczeń są również świetnie do tego przygotowani. Wiadomo bowiem, że najczęściej u ludzi w podeszłym wieku występuje wiele schorzeń i trzeba zachować szczególną ostrożność, aby nie pogłębiły się one.

http://www.chilichilly.pl/

Zdrowie

0

W zdrowym ciele zdrowy duch jak mawiają . Co mamy zrobić by to zdrowie utrzymać? Od diety wzbogaconej w warzywa , owoce, mięso i suplementy diety to przede wszystkim ruch. Istnieje teraz wiele klubów fitness, siłownie, baseny czy joga. Każdy z nas ma inne plany na dzien niektórzy czasem nie maja czasu na chodzenie do takich miejsc. Cy jest inny sposób by w tak zapracowane życie włożyć troche ruchu? Zróbmy cos dobrego nie tylko dla siebie ale i dla środowiska. Mamy daleko do pracy wiec bez auta nie rusze sie z domu. tak własnie mysli wiekszośc z nas. A wynalazek jakim jest rower to przeciez i przyjemne dla naszego zdrowia a emisja spalin napewno troche zmaleje gdy namowisz swoich sasiadów na tak aktywny przyjazd i powrot do pracy. Jak zaangażować ludzi do sportu i odstawienia samochodow . Bedąc szefem mozna zrobic zawody który z pracowników pierwszy bedzie w pracy na drugi dzien jadac na rowerze. Zły pomysł ? To może spacer z psem dokoła miejscowości . Pies zadowolony bo i on zażyje troche ruchu. Niektore osoby maja natomiast siłownie swoja w domu i codzien nawet przed TV jada na rowerku stacjonarnym albo na bieżni. Sposobów na aktywny dzien jest mnóstwo a wiemy wszyscy ze sama dieta nic nie zrobi trzeba troche jeszcze samemu popracowac fizycznie.

http://www.delite.pl/

Rozwój cywilizacji – bezpieczeństwo czy zagrożenie?

0

Zapewne nie raz spotkałeś się ze stwierdzeniem, że świat nieustannie pędzi do przodu, a co za tym idzie- każdy z nas wprowadza do swojego codziennego życia coraz to nowsze i ciekawsze rozwiązania, które mają na celu podążanie za obecnymi trendami. Oczywiście teoretycznie jest to rozwój w dobrą stronę, bo wiadomo- nie można wiecznie stać w jednym martwym punkcie i nie ruszać się z niczym od przodu. Któż dzisiaj jest w stanie wyobrazić sobie życie bez telefonu, samochodu, porannej kawy z ekspresu, facebooka czy po prostu bez prądu czy bieżącej wody? Właśnie dzięki takim potrzebom, światłu dziennemu ukazują się młodzi geniusze, którzy są w stanie wyczarować dosłownie wszystko z niczego. Wiadomo, ze starają się oni wynaleźć rzeczy dzięki którym nasze codzienne monotonne, pracochłonne prace staną się prostsze i wymagające mniej wysiłku i pracy. Jednak nie każdy tak uważa. Zbyt dużo wolnego czasu, a także dostęp do niekoniecznie bezpiecznych źródeł sprawia, że geniusz niektórych osób idzie nie w tym kierunku co trzeba i powstają środki masowego rażenia takie jak na przykład bomby, które SA w stanie pozbawić życia kilka milionów osób dosłownie w kilka sekund. Jaki z tego wniosek? Powinniśmy korzystać z tego co mamy i co oferuje nam świat uwzględniając, że jednak do niektórych rzeczy powinniśmy podchodzić sceptycznie i nie brać ich na poważnie.

http://minimki.pl/

Jak schudnąć 11 kilogramów w jeden miesiąc?

0

Zastanawiasz się w jaki sposób schudłem 11 kg w jeden miesiąc. Może jednak zastanawiasz się z kolei czy to dobry wynik i czy dałoby się więcej? Otóż zdecydowanie dałoby się, jednak ja potrzebowałem tylko 11 kg. Najważniejsze to mieć cel i motywację do jego osiągnięcia. Jeżeli mamy jedno i drugie możemy ruszać i zastanawiać się jak. Jest wiele sposobów, ja jednak miałem w tym czasie bardzo wzmożony czas pracy na treningach, bo oprócz spadku wagi potrzebowałem żelaznej kondycji i formy na zawody, a że moja waga jest taka pośrednia postanowiłem zejść do wagi lekkiej na zawodach i tym samym zdobyć lepszą pozycję końcową. Był to najcięższy miesiąc w moim życiu pod kątem wyrzeczeń oraz pilnowania się na każdym kroku. Jednakże miałem pomoce ze strony trenera i kolegów z reprezentacji i codziennie kontrolowaliśmy wagę. Nie chcę wchodzi tutaj szczegóły diety, ale na pewno należy odstawić wszystko co ma cukier. Wszelkie napoje kolorowe, sam cukier z herbaty i kawy. Należy zrezygnować z jedzenia fast-foodów i jeść więcej białka, ale też nie za dużo, żeby mięśnie za bardzo nie urosły, bo przecież one też ważą. Dlatego o wszystkim należało pamiętać. Trenowałem bardzo mocno 4-5dni w tygodniu i musiałem mieć dużo mocy na wytrzymanie tych obciążeń. Koniec końców wszystko się udało i korzystając z zawsze pomocnego odwodnienia, z czego często korzystają sportowcy, dopiąłem swego i zrzuciłem 11 kg w jeden miesiąc.

http://shafiarka.pl/

Sposoby na utratę tkanki tłuszczowej

0

Jeżeli chcesz mieć dużo siły na treningu, a nie stosujesz żadnych z typowych suplementów przedtreningowych, które mają za zadanie ogarnięcia naszego organizmu do wysiłku fizycznego jakim jest trening siłowy, warto spożywać węglowodany złożone. Niek™órzy jednak myślą, że węglowodany proste są OK. Jednak niestety tak nie jest. Udowodoniono w jednej z placówek badań „National Taiwan College of Physical Education”, że każdy sportowiec, który spożywa zdrowe źródła węglowodanów o dosyć niskim poziomie w indeksie glikemicznym spali więcej kalorii podczas treningu. Niż osoby, które spożywaja węglowodany proste, przed treningiem. Jak najlepiej to zrobić? Na około 30-50 min przed treningiem, warto spożyć jakieś węglowodany o niskim indeksie glikenicznym, mogą to na przykład być pieczywo pełnoziarniste, ziemniaki – też słodkie (niestety w Polsce bardzo drogie) oraz płatki owsiane. Sam osobiście preferuje płatki owsiane, + odżywka białkowa. Jest to idealny posiłek przedtreningowy, który da nam dużego KOPA J Warto też wspomniec o owocach, które spalają tłuszcz – tzw naturalne spalacze. Warto dodać je do swojej diety. Badania wykazały, że takie naturalne spalacze nie odbiegają od normalnych, zwyczajnych suplementów diety. Czyli jak to zrobić? Najlepiej dodać do swojej diety sok z grejpfruta, przykładowo 2x dziennie, na pierwszy posiłek, i największy posiłek jakim jest obiad. Warto też zjeść jakieś jabłko, które posiada węglowodany wolno trawione.

http://mamaenter.pl/

Zdrowe odżywianie – co to takiego?

0

Mówiąc o zdrowiu, nie sposób pominąć zdrowe odżywianie. Brzmi oklepanie i banalnie, tymczasem spełnia bardzo istotną rolę, nie tylko przy zachowaniu szczupłej sylwetki, ale i dobrego samopoczucia. Sportowcy, aktorzy, modelki, dziennikarze i inne osoby publiczne często chwalą się swoimi dietami. Niektórym dieta kojarzy się z głodówką, ale dieta to nie ograniczanie jedzenia, ale po prostu odpowiedni jego dobór. Wiadomo, że bokserzy będą jeść więcej węglowodanów i tłuszczy niż modelki, a aktorki nie będą się żywiły tym samym co zawodnicy sumo. Tymczasem kimkolwiek się nie jest, należy pamiętać o takich zasadach:

1. Słodycze są dla każdego złe. Nie ważne, czy małe dziecko, student uczący się do sesji, czy sportowiec. Większość słodyczy nie ma w sobie żadnych wartości odżywczych, a więc tylko tuczy, a nic nie daje organizmowi. Gorzka czekolada jest tutaj wyjątkiem, bo ma w sobie dużo magnezu, ale też nie można z nią przesadzić ze względu na tłuszcze…

2. Woda jest dla każdego dobra. Zwłaszcza ta niegazowana, mineralna, czy źródlana. Nawodnienie organizmu jest szczególnie ważne podczas wysiłku fizycznego, czy upałów…ale nie tylko. Przeciętnie kobiety powinny wypijać dziennie 1,5 litra wody, a mężczyźni ok.2 litry. Oczywiście jeżeli uprawiamy sport, powinniśmy sobie jeszcze doliczyć. Owszem woda znajduje się też w owocach, warzywach, czy innych produktach które jemy, ale nie ma czegoś takiego jak „przedawkowanie” wody, bo przecież organizm i tak zwróci ją z moczem.

http://www.witalnamama.pl/

Regularne wizyty u ginekologa w trosce o zdrowie kobiet

0

Większość kobiet nie zdaje sobie sprawy jak ważne są regularne wizyty u ginekologa, regularne badania piersi, cytologia. Choć media coraz częściej promują profilaktykę badań uważamy, że ten problem nas nie dotyczy, że nie mamy czasu. Obecnie co czwarta kobieta cierpi na schorzenie potocznie nazywane nadżerką. Skąd się bierze ta dolegliwość? Do najczęstszych przyczyn powstania nadżerki należy zaliczyć częstą zmianę partnerów seksualnych, ponieważ naraża to kobietę na liczne infekcje bądź choroby przenoszone drogą płciową. Kolejnym czynnikiem zwiększającym ryzyko powstania nadżerki są liczne porody a także poronienia lub nieleczone zapalenia, infekcje. Nadżerka objawia się plamieniem pomiędzy miesiączkami a także pojawieniem się jasnej (przeważnie żółtawej bądź nawet zielonkawej) wydzieliny o niezbyt przyjemnym zapachu, czasami towarzyszy jej ból w dole brzucha, ale zdarza się również ból w okolicy lędźwi. Wymienione objawy są często lekceważone i uważane za niegroźne dla zdrowia. Nadżerkę lekarz diagnozuje podczas badania wziernikiem. Następnie jest ona potwierdzana poprzez badanie cytologiczne. Dodatkowo lekarz może zalecić wykonanie posiewu bądź kolposkopię, czyli badanie polegające na wprowadzeniu w drogi rodne kobiety kolposkopu dzięki któremu można obejrzeć zmianę w powiększeniu. Warto pamiętać, że nieleczona nadżerka może prowadzić do raka szyjki macicy także nie należy bagatelizować tego schorzenia. Ważne jest aby raz na pół roku udać się na wizytę kontrolną do specjalisty.

http://cosmomama.pl/

Dieta wzmacniająca kości

0

Z wiekiem kości stają się coraz bardziej delikatne, a ryzyko ich uszkodzenia zdecydowanie rośnie. Dlatego też warto zadbać o ich wzmocnienie wcześniej, przy pomocy odpowiedniej diety. Odpowiednie jej dobranie sprawi, że tkanka kostna regenerować będzie się nawet w starszym wieku, a proces jej gubienia będzie bardziej powolny.

Niezwykle ważny dla kondycji kości jest wapń. Bierze on udział w tworzeniu kości i mineralizacji tkanki kostnej. Najlepszym jego źródłem jest mleko i jego przetwory. Wapń z nabiału wchłania się w 80%. Dzienne zapotrzebowanie wapnia zapewniają trzy szklanki mleka lub sześć plastrów żółtego sera.

Wzmacnianiu kości sprzyjają witaminy D, K oraz C. Ta pierwsza zwiększa wchłanianie wapnia i znacznie pobudza powstawanie komórek kościotwórczych. Jej niedobór powoduje słabnięcie kości i ich kruchość. Witamina D znajduje się w rybach, maśle i żółtkach jaj, tworzy się także naturalnie w skórze pod wpływem słońca.

Witamina K wpływa na aktywność osteokalcyny, która wiąże wapń w kościach, decyduje zatem o gęstości kości. Jej źródłem jest szpinak i brokuły. Witamina C jest konieczna do prawidłowego przebiegu syntezy kolagenu – organicznego składnika kości. Jej źródłem jest czarna porzeczka, natka pietruszki i cytrusy.

Pomocny jest także magnez. Bierze on udział w procesie przyswajaniu wapnia. Znajduje się on w kaszy gryczanej, kakao, orzechach czy bananach. Warto pamiętać, że jego wchłanianie zwiększa się w obecności witaminy B6, która jest składnikiem między innymi otrębów pszennych.

http://www.sztukapielegnowania.pl/

Bieganie – relaks i zdrowie

0

Bieganie znane jest od zarania dziejów jako najprostsza forma wysiłku fizycznego. Jednocześnie zmusza niemal wszystkie mięśnie naszego ciała do wysiłku, co potęguje korzyści z uprawiania tegoż sportu. Jest to forma aktywności uwielbiana przez wiecznie zabieganych i zapracowanych młodych ludzi, którzy nie mają czasu na chodzenie na siłownię czy regularne zajęcia fitness. Biegać można o każdej porze dnia, więc nic nie psuje naszego dziennego rozkładu zajęć, a bieganie, nawet 2-3 razy w tygodniu potrafi przynieść oszałamiające rezultaty. Po pierwsze, jest to forma aktywności fizycznej, więc poprawia nasze samopoczucie, podnosi kondycję i wysmukla figurę. Nie ma nic przyjemniejszego po ciężkim dniu jak kilka kilometrów lekkiego joggingu bez myślenia o stresującej pracy czy problemach z dziećmi. Pozwala to na realne złapanie dystansu do świata i wypracowanie w sobie nawyku codziennego odstresowania się. W związku z tym zwiększa się nasze pozytywne nastawienie do świata. Młodym ludziom, poza korzyściami natury zdrowotnej, pozwala też wypracować sobie umiejętność organizowania sobie czasu w taki sposób, by zawsze mieć czas na trening. Bieganie kształtuje silny charakter i wytrzymałość fizyczną i psychiczną, nie ma więc nic lepsze dla zdrowia naszego ciała, jak i ducha. Jeżeli brak wam motywacji, to możecie znaleźć sobie partnera do biegania – zawsze w towarzystwie raźniej jest zmagać się z kolejnymi kilometrami, a czas szybciej płynie. Warto też posłuchać motywującej muzyki podczas biegu, co znacznie uprzyjemni czas.

http://www.beautypoint.pl/

MAPA DEFIBRYLATORÓW

0

Defibrylator to niewielkie urządzenie ratujące życie. Elektrycznymi impulsami może przywrócić akcję serca. Jak potrzebne są to urządzenie pokazał niedawny, tragiczny wypadek na warszawskim dworcu. Niestety mężczyzny, który stracił przytomność nie udało się uratować dlatego, że urządzenie było niesprawne. Głośne były za to o dwóch, następujących po sobie, niemal z dnia na dzień, przypadkach ocalenia życia podróżującym korzystającym ze stołecznego lotniska.

Niestety w liczbie dostępnych defibrylatorów nasz kraj plasuje się w samej końcówce. Urządzenia są w większych urzędach, galeriach handlowych, na dworach i lotniskach. Czasem pojawiają się w największych zakładach pracy. Jednak to wciąż kropla w morzu potrzeb.

Stowarzyszenie „Dbaj o serce” otrzymało unijny grant, który przeznaczy na zakup dwudziestu takich urządzeń. Jednak, by najlepiej służyły jak największej liczbie mieszkańców naszego województwa potrzebne jest dokonanie spisu urządzeń dostępnych w tej chwili. Niestety nikt tych danych nie aktualizował i nasi wolontariusze przystąpią najpierw do inwentaryzacji sprzętu. Prosimy również o zgłaszanie defibrylatorów będących w posiadaniu firm i przedsiębiorstw. Tych najczęściej nie uwzględniają, dostępne ale szczątkowe informacje.

Defibrylatory, które zakupimy mają służyć jak największej liczbie mieszkańców dlatego też zwracamy się z prośbą dotyczącą nadsyłania sugestii ich przyszłego umiejscowienia.
Projekt zakończy się sporządzeniem internetowej mapy defibrylatorów, z uwzględnieniem nowo zakupionych, w połowie przyszłego roku.

http://www.pracowniapiekna.pl/

ZOBACZ TEŻ